dinsdag 22 mei 2012

Mijn Poppenhuis

In 1994 / '95 ben ik samen met mijn vader begonnen met het bouwen van een poppenhuis schaal 1:12
Mijn vader heeft een ontwerptekening gemaakt
en daarna zijn we het huis beetje bij beetje op gaan bouwen.

Bijna alles heeft mijn vader zelfgemaakt, van het hele huis, de vloeren, trappen, keuken,
alle meubeltjes tot spinnewiel aan toe  :-D

Mijn zus heeft de bloemetjes en plantjes in elkaar geknutseld.

En ikzelf heb behangen, geschilderd, gequilt en ingericht.


Het huis kan tegen de muur staan.
De voorkant kan je weghalen en het dak omhoogklappen.
Op de pagina Poppenhuizen staan close-up foto's van alle kamertjes.



Maar nadat in 2000 mijn vader onverwachts is overleden kon ik het huis heel lang niet verder afmaken en heeft het lang onder een kleed gestaan.

Nu ik zover ben dat ik het verder af wil / kan maken is er voor mij helaas veel veranderd.
Door veel pijn aan mijn handen / nek / rug lukt het niet meer om alles zelf te maken.
Dat vind ik heel jammer, want het is toch unieker en leuker als je alles zelfgemaakt hebt.
En soms zeer frustrerend, want je ziet zoveel leuke dingetjes om te knutselen en handwerken.

Ik zal nu via internet op zoek moeten gaan naar allerlei leuke bijpassende spulletjes.
Ook heel leuk  :-D

Misschien heeft er iemand nog ideetjes?????


Groetjes van Marianne

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

2 opmerkingen:

  1. Dit poppenhuis is echt zo mooi! Misschien kan je de kamertjes wat aanvullen met leuke decoratie spulletjes? Is maar een ideetje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne, prachtig! Wat een bijzondere herinnering aan je vader! Kan me goed voorstellen dat het zo nu en dan erg frustrerend is dat je niet kan doen wat je zou willen doen! Sterkte. En ik wens je toe dat je desondanks ervan kunt (blijven) genieten ook al gaat het anders dan je in gedachten had.

    groet, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...