vrijdag 4 december 2015

Quilten


Quilten vind ik toch wel één van de mooiste stofbewerkingen die er is.

Je komt het ook over heel de wereld tegen, volgens mij.
De Amish gemeenschap bv., staat bekend om hun prachtige, handgemaakte quilts.

Er zijn bergen boeken over te vinden ( het wordt zelfs als onderwerp gebruikt in romans), zoek bij google op 'quilten' en de sites en blogs komen je tegemoet.


Je vindt quilts ook in alle soorten, maten, kleuren en stijlen (van traditioneel tot super modern).
Over heel de wereld zijn er groepen waar vrouwen, en soms ook een enkele man, bij elkaar komen om samen te quilten.
Er worden bv. ook voor speciale gelegenheden quilts gemaakt, zoals geboorte, bruiloft, jubileum enz....


Ik had het plan om ooit ook een quilt te maken, maar wist toen nog niet zo goed welk patroon ik mooi vond en een winkel met mooie quiltstoffen was hier (Zeeland) ook niet in de buurt.

Maar iedere keer word ik toch weer naar sites, blogs en bladen over quilten getrokken.
Alleen nu zit ik met een ander, groot, tegenwerkend probleem.... helaas.......
Dat is mijn lichaam.....

Jaren geleden heb ik wel een ieniemienie quiltje (16x16 cm) gemaakt voor in mijn poppenhuis, maar een grote lijkt me toch ook wel heel mooi om te maken.





Ik zag bij Jeannet op haar blog  quiltingjeannet.blogspot.nl  een quilt die ik heel mooi vind en die héél, héél misschien voor mij nog wèl haalbaar is, ook al duurt het waarschijnlijk jaren voor hij klaar is.

Thomas Logcabin




Van wat reststofjes, die ik nog te liggen had, heb ik een probeersel gemaakt en het is redelijk gelukt.
Ik heb, denk ik, net genoeg stof voor één compleet blok.





Misschien heb ik binnenkort dan ook wel genoeg vertrouwen in mijn kunnen èn mijn lichaam, om aan een complete Thomas Logcabin te beginnen.
Dan nog iemand lief aankijken en vragen of diegene bereid is, om met mij naar, horen zeggen, een hele leuke quiltwinkel hier in de buurt  www.dequiltster.nl  te rijden.......



Misschien wordt vervolgd.......





Groetjes van Marianne









2 opmerkingen:

  1. Ha fijn dat je weer terug bent! Doe het rustig aan, luister naar je lichaam, en dan weet ik zeker dat je dit mooie quilt af zult krijgen....
    Doe een blokje per dag.
    Dikke knuffel vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat je vast lukken marianne, het is een relatief eenvoudige quilt, en als het mij toen lukte met die horrorknie.......veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...